Wejdź na wyższy poziom i poznaj profesjonalne elementy programowania
Program jest przeznaczony tylko dla osób, które ukończyły program Java – wstęp (1) lub Processing (w poprzednich latach).
Jednym z najpopularniejszych języków programowania niezmiennie od wielu lat jest język Java. Z językiem tym spotkać się możemy na większości uczelni technicznych, na których istnieją kierunki informatyczne. Szerokie zastosowanie ma także w sprzętach powszechnego użytku: telefonach komputerach tabletach i innych.
Java zyskuje na popularności dzięki swojej uniwersalności i rozbudowanemu ekosystemowi gotowych bibliotek i rozwiązań.
Darmowa
Wykorzystujemy narzędzia open source - udostępniane i rozwijane w ramach wolnego oprogramowania.
Wieloplatformowa
Kompatybilna z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi
Uniwersalna
Rozbudowana ilość dodatkowych bibliotek rozszerza możliwości zastosowania
Interaktywna
Wykorzystujemy narzędzia które pozwalają na tworzenie interaktywnych programów i gier
Stwórz swój własny duży projekt
Dzięki wykorzystaniu specjalnie dobranych bibliotek poznamy sposoby na tworzenie nowoczesnego i przyjaznego dla użytkownika interfejsu w programie. Poznanie założeń programowania obiektowego pozwoli nam na wejście na kolejny poziom, dzięki któremu będziemy w stanie tworzyć dużo bardziej zaawansowane programy i gry.
Podczas zajęć stworzymy także projekt, w którym dzieci wspólnie w grupie będą musiały zaprojektować, stworzyć niezbędne materiały (w tym np. grafiki), utworzyć wspólnie kod programu, przetestować działanie, naprawić błędy oraz zaplanować możliwy dalszy rozwój oprogramowania.
Na tym poziomie poznamy:
- sposoby na odczyt i zapis danych do plików,
- jak programy komunikują się przez sieć,
- dlaczego programowanie obiektowe to kolejny ważny etap nauki programowania,
- podstawowe założenia programowania obiektowego:
- abstrakcja,
- hermetyzacja,
- polimorfizm,
- dziedziczenie,
- wyjątki i ich obsługa,
- tworzenie interfejsu graficznego do programu,
- i wiele innych