image
image
image

Wejdź na wyższy poziom i poznaj profesjonalne elementy programowania

Program jest przeznaczony tylko dla osób, które ukończyły program Java – wstęp (1) lub Processing (w poprzednich latach).

Jednym z najpopularniejszych języków programowania niezmiennie od wielu lat jest język Java. Z  językiem tym spotkać się możemy na większości uczelni technicznych, na których istnieją kierunki informatyczne. Szerokie zastosowanie ma także w sprzętach powszechnego użytku: telefonach komputerach tabletach i innych.

Java zyskuje  na popularności dzięki swojej uniwersalności i rozbudowanemu ekosystemowi gotowych bibliotek i rozwiązań.

Darmowa

Wykorzystujemy narzędzia open source - udostępniane i rozwijane w ramach wolnego oprogramowania.

Wieloplatformowa

Kompatybilna z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi

Uniwersalna

Rozbudowana ilość dodatkowych bibliotek rozszerza możliwości zastosowania

Interaktywna

Wykorzystujemy narzędzia które pozwalają na tworzenie interaktywnych programów i gier

Stwórz swój własny duży projekt

Dzięki wykorzystaniu specjalnie dobranych bibliotek poznamy sposoby na tworzenie nowoczesnego i przyjaznego dla użytkownika interfejsu w programie. Poznanie założeń programowania obiektowego pozwoli nam na wejście na kolejny poziom,  dzięki któremu będziemy w stanie tworzyć dużo bardziej zaawansowane programy i gry.

Podczas zajęć stworzymy także projekt, w którym dzieci wspólnie w grupie będą musiały zaprojektować, stworzyć niezbędne materiały (w tym np. grafiki), utworzyć wspólnie kod programu, przetestować działanie, naprawić błędy oraz zaplanować możliwy dalszy rozwój oprogramowania.

image
image
image
image
image
image

Na tym poziomie poznamy:

  • sposoby na odczyt i zapis danych do plików,
  • jak programy komunikują się przez sieć,
  • dlaczego programowanie obiektowe to kolejny ważny etap nauki programowania,
  • podstawowe założenia programowania obiektowego:
    • abstrakcja,
    • hermetyzacja,
    • polimorfizm,
    • dziedziczenie,
  • wyjątki i ich obsługa,
  • tworzenie interfejsu graficznego do programu,
  • i wiele innych